Affiches voor de eigen merken
Affiche 1985 Bijenkorf Huis Collectie,ontwerp Eric Meeder.
De eigen modemerken, zoals BHC (Bijenkorf Huis Collectie), Green Hills en Scenario kregen in BIJ uiteraard de nodige positieve aandacht. De Bijenkorf moest de concurrentie altijd een stap voor blijven en de assortimentsaanpassingen waren daarbij essentieel. Uitbreiding en vernieuwing van het assortiment moesten vooral komen van wat genoemd werd de kansgroepen Woning- en Huishoudtextiel, Schoenen en van de koestergroepen Dames- en Herenmode en Cosmetica. Naast de merken moesten de eigen merken versterkt worden: BHC moest groeien(BHC) en met driehonderd basics worden uitgebreid. De Modefestivals, de informatie via BIJ (later Bij magazine) en de frequente Vaste Klantenmailings maakten de Bijenkorf in de jaren negentig buitengewoon invloedrijk op modegebied. Daar hebben ook de affiches voor de eigen merken, ontworpen door Eric Meeder, in belangrijke mate aan bijgedragen.
Naast de merken moesten de eigen merken versterkt worden: BHC moest groeien(BHC) en met driehonderd basics worden uitgebreid.
Affiche Bijenkorf Huiscollectie 1986, Eric Meeder
Affiche Huiscollectie 1986, Eric Meeder