Stroomversnelling
Affiche 1985.
Met de lancering van BIJ journaal raakte de communicatie van de Bijenkorf in een stroomversnelling. Adverteerders toonden al snel interesse voor plaatsing van (betaalde) advertenties in BIJ, wat de exploitatie ten goede kwam. De vraag vanuit de Bijenkorfdivisies naar pagina’s groeide sneller dan het aanbod, waardoor de redactionele pagina’s enigszins in de verdrukking kwamen. BIJ journaal dankte zijn reputatie aan de medewerking van topfotografen en tekstschrijvers, onder wie de destijds zeer geliefde Simon Carmiggelt. Al met al is BIJ een blijver gebleken, als fraai vormgegeven representant van het Good Looking and Good Living gevoel,
Een neveneffect was dat de cover van BIJ voortaan op de affiches prijkte, met als gevolg dat ook op dat gebied fotografie belangrijker werd.
De cover van BIJ prijkte voortaan op de affiches , met als gevolg dat ook op dat gebied fotografie belangrijker werd.
Affiche ontwerp Eric Meeder, 1981
Affiche 1990, 120 jaar Bijenkorf ontwerp Eric Meeder.
Affiche 1980 zomer ontwerp Eric Meeder.