Afrondingsfase van het project in 1985
De wervingsfolder vaste klanten, 1986.
Eind 1985 was de situatie als volgt:
– Het commerciële (relationele marketing) concept was gereed.
– Het HAAS systeem in Bristol was aangepast en operationeel.
– De protocollen en de verbindingen (datacommunicatie) met Ideta verkeerden in de testfase.
– De organisatorische consequenties waren bekend: de commerciële medewerkers bleven bij de Bijenkorf en Jurgen Tusenius werd de nieuwe Vaste Klanten Manager. De overige medewerkers traden in dienst van Bijkofin en Juuf Oostrom werd General Manager.
– Bijkofin ging op basis van factoring (overname van de vorderingen van de Bijenkorf) de Vaste Klantenactiviteit administreren en financieren.
– De medewerkers van Bijkofin en de Bijenkorf Klantenservice in de filialen waren opgeleid voor de nieuwe systemen en werkwijze.
– Het operationele plan voor het recarden (uitgifte van de nieuwe Vaste Klant Kaart) was gereed.