De etalages als podium
Foto schilderij met portret van Mathilde Willink geschilderd door Carel Willink.
Bij bijzondere evenementen werden etalages ingezet als podium voor live acts: schilderen door Herman Brood, borduren door prominenten, diverse muzikale optredens en andere happenings. Zo werd de hoeketalage in Amsterdam ooit omgetoverd tot aquarium, maar ook tot garage en bewegend oerwoud. Ook heeft schrijver Theodor Holman er eens 24 uur lang verschillende prominente Amsterdammers geïnterviewd. Later heeft hij al deze gesprekken in een boek gebundeld.
In 1977 toonde de Bijenkorf in de etalage de spectaculaire jurken van Mathilde Willink. Zij overleed echter in dezelfde tijd, waardoor de jurken moesten worden opgeslagen tot het moment dat uit haar testament bleek wie de nieuwe eigenaren van deze pronkstukken waren geworden.
Ook haalde de Bijenkorf het wereldnieuws toen CNN verslag deed van de duurste etalage ooit: het smelten onder de warme spots van het geleende wassen beeld van filmster Liz Taylor.
En in 2009 toverden Victor & Rolf de etalages om tot een 3D-versie van het sprookjesboek dat zij bij de Bijenkorf lanceerden.
In 1977 toonde de Bijenkorf in de hoeketalage de spectaculaire jurken van Mathilde Willink.
Foto van de hoeketalage in Amsterdam in 1977 tijdens de jurken tentoonstelling uit Bijenkorf in 1977.
Jurk Mathilde Willink in expositie in Ruurlo museum november 2017.
Het signeren van de sprookjesboeken van klanten door Victor&Rolf in Den Haag in 2009 kerstperiode.
Twee etalages van filiaal Den Haag in 2009 van de Victor & Rolf kerstcampagne met het signeren van het sprookjesboek.
Het sprookjesboek van Victor & Rolf in de kerstcampagne in 2009
.