Drie Dwaze Dagen in de etalages
Buitensfeer van filiaal Den Haag in 2016 tijdens de Drie Dwaze Dagen
Als toonaangevend warenhuis onderhield de Bijenkorf veel internationale contacten. In de nazomer van 1983 gingen Jan Kessels (directeur Inkoop) en Ido Menko (inkoopleider) voor een studiereis naar Parijs. Galeries Lafayette, het beroemde warenhuis aan de Boulevard Haussmann, organiseerde daar al sinds 1958 les 3J (Les Trois Jours), een groots evenement met spectaculaire aanbiedingen. De Bijenkorf wilde dit succes vertalen naar de Nederlandse markt. In 1984 zou dit evenement voor het eerst plaatsvinden, in het najaar – een belangrijke periode voor de inkoop - eind september, van donderdag tot en met zaterdag.
Tijdens de Drie Dwaze Dagen waren de meeste etalages geel dichtgeplakt.
Iedereen was het er over eens dat deze drie dagen spectaculair moesten worden, totaal nieuw voor Nederland. Een van elke Bijenkorf van onder tot boven in te pakken. Helaas gaf de brandweer daar geen toestemming voor, dus werd er gekozen voor het dichtplakken van de etalages en het inpakken van de bulkpartijen in de winkel.
De succesvolle actie werd een jaarlijks terugkerend evenement, tot er in 2015 beslist werd dat prijsgedreven promoties niet langer pasten bij een bedrijf dat zich wil focussen op het hoogste luxueuze segment.
Start van de eerste dag DDD in Den Haag, 2014.
Etalage poppen in DDD geel in 2011 in Den Haag.