Vogue en Vuitton in de Bijenkorf
Etalage introductie Vogue Nederland, 15 augustus 2012 in Amsterdam.
Woensdagochtend 15 augustus 2012 werden de spectaculaire VOGUE-etalages onthuld in de Bijenkorf Amsterdam. Ze stonden in het teken van het eerste Nederlandse septembernummer, de dikste editie van dit prestigieuze magazine, waar door alle modejournalisten reikhalzend naar werd uitgezien. Zo'n veertig modieus uitgedoste modellen en redactieleden wandelden om tien uur vanuit alle zijstraten naar de Dam, om van daaraf een Romantic Revolution bij de Bijenkorf te ontketenen. Daar scheurden ze één voor één de afdekpapieren van de gevel en onthulden zo, onder toeziend oog van de pers, het coverbeeld van VOGUE en de op het modeblad geïnspireerde etalages.
De grote merken en modebladen als Vogue geven creatieve input voor de etalages in het top seizoen.
Ter ere van de nieuwe winkel en de lancering van Les Parfums Louis Vuitton, werden in 2016 alle etalages van de Bijenkorf in Amsterdam een maand lang overgenomen door Vuitton. De setup voor deze show reflecteert de onderwaterwereld, een verloren Atlantis, waarbij in totaal 57 zuilen uit de catwalk staken in vreemdsoortige hoeken. Hier waren maar liefst 200.000 met de hand vervaardigde stukken gebroken glas voor nodig. De installatie werd gemaakt in samenwerking met de Franse kunstenaar Justin Morin.
Ook in 2016 werd in Amsterdam de beroemde hoeketalage van de Amsterdamse Bijenkorf veranderd in een popup store, die door de supermerken gedurende drie maanden gehuurd kon worden voor een prominente sales promotion periode. Kenzo was het eerste merk dat daar gebruik van maakte.
Louis Vuitton etalage in Amsterdam in 2013.
Twee Vogue etalages, 15 augustus 2012 in Amsterdam.