Al 140 jaar een sterk merk
Inspiration-affiche, mei 2015.
Collage van de Inspiration en Bij magzine van 2010 tot en met 2016.
De Bijenkorf versterkte zijn imago naar hoogwaardig premiumship via het 120 pagina's tellende inspirerende magazine, waarin innovatie en duurzaamheid een rol speelden. Samen hiermee bepaalden niet alleen de verschillende vestigingen, maar ook alle uitingen, het assortiment en niet te vergeten de medewerkers, de identiteit van de Bijenkorf. Zelfbewust was iedereen het er over eens: De Bijenkorf is al ruim 140 jaar een sterk merk: Klantgericht, Inspirerend, Stijlvol en Premium. Kortom: het meest inspirerende, verrassende en creatieve warenhuis waar iedereen bijzonder is
"Inspiration" de nieuwe naam van het compleet vernieuwde inspirerende magazine in 2010.
De inhoud van de nieuwe Bij stond in het teken van Fashion & Inspiration, Man & stijl, Design & innovatie, Vakmanschap en Kind & toekomst. De vorm werd nog opvallender, de fotografie van het hoogste niveau. De algehele uitstraling was en is er een van luxe en comfort. Op de volgende pagina enkele voorbeelden van de covers en inhoud.
De vaste klanten mailings waren specifiek toegesneden op die klanten die via zijn of haar aankopen belangstelling voor een bepaalde productcategorie hadden getoond. Een vaste klanten-database bood een uitgelezen mogelijkheid om via speciale selectietechnieken effectievere mailings samen te stellen.
Cover Inspiration van voorjaar 2014.
Voorpagina van Inspiration van voorjaar 2016