De Drie Dwaze Dagen

Officiële logo van de Drie Dwaze Dagen, 1984.

Met de lancering in 1984 van het grootste commerciële evenement uit de geschiedenis van de Bijenkorf, de Drie Dwaze Dagen, moest uiteraard een vernieuwde communicatie met de vaste klant worden ontwikkeld. Voor de drie dagen werden er aparte catalogi (in een formaat van 12 x 16 centimeter) voor elke dwaze dag één, toegestuurd aan alle vaste klanten, voor wie voorafgaand aan het dwaze feest bovendien een exclusieve koopavond werd georganiseerd. Er was bewust voor gekozen er geen opruiming van te maken, maar producten aan te bieden die speciaal voor deze actie werden ingekocht. Met toepasselijk retail-one-liners als Grote hopen doen verkopen, Stack ‘em high, sell ‘em cheap en You can’t sell wood from an empty wagon werden de klanten verleid massaal naar de Bijenkorf te komen. Dit feest mocht je niet missen!


De Drie Dwaze Dagen werd het grootste commerciële succes van de Bijenkorf in haar bestaan.

DDD vaste klanten catalogus, zaterdag 6 oktober 2001.


Affiche Drie Dwaze Dagen, 2011.

Cover Drie Dwaze Dagen, donderdag oktober 2012.