De nieuwe social-mediastrategie
Facebook uiting op 18 oktober 2019.
Door de de directie bij monde van CEO Giovanni Colauto wordt de huidige social-mediastrategie als volgt omschreven:
De Bijenkorf is sinds april 2010 actief op social media. Men werkt met Facebook, Twitter, Google+, Instagram, Pinterest en YouTube. Twee mensen zijn speciaal aangesteld voor de social media-werkzaamheden. Daarnaast richt een team zich op webcare. De Bijenkorf brengt iedere dag veel nieuws uit via deze kanalen om zo de achterban te blijven betrekken bij zijn activiteiten.
De Bijenkorf is de eerste retailer die een CRM-programma is gestart voor fans op social media. Fans en volgers verdienen met dit Social Rewards-programma credits als ze comments geven en posts liken of sharen. Daarmee maken ze kans op beloningen in zeven categorieën, variërend van een kop koffie tot een cadeaukaart van vijfhonderd euro. Dit programma is al succesvol via Facebook, Twitter en Instagram. Binnenkort wordt ook YouTube in dit programma geïntegreerd. We monitoren het succes van onze activiteiten met de tool Media Injection.
De Bijenkorf is vanaf 2010 actief op de sociale media.Facebook en Twitter werken het best: aldus Giovanni Colauto de CEO.
Voor de Bijenkorf werken Facebook en Twitter het best. Hiermee wordt het grootste bereik behaald. Het publiek kent deze kanalen het best. De Bijenkorf heeft met name succesvolle acties en campagnes gehad tijdens de Drie Dwaze Dagen. Ook was de Kardashian-Quiz via de Facebookpagina een succes. Uit de deelnemers met de meeste goede antwoorden werden vijf prijswinnaars getrokken. Zij konden een meet & greet winnen met Khloé Kardashian.
Het lukt de Bijenkorf goed de kwalitatieve fans aan zich te binden en de interactie met hen aan te gaan. Zij houden in de gaten dat er niet te veel posts geplaatst worden per dag. Er wordt ook geëxperimenteerd met het targeten van posts op bijvoorbeeld specifiek de regio rond een filiaal van een evenement of door te posten op leeftijd of geslacht.
Instagram 4 november 2018.
Instagram 4 november 2018.