Good Looking and Good Living
Advertentie De vijftigers uit 1979 van Rudolph Hertz.
In de jaren tachtig werd door Young & Rubicam een nieuwe versie van de krantenadvertenties voorgesteld: die moesten onderscheidender worden en meer recht doen aan de nieuwe commerciƫle strategie van Good Looking and Good Living. Kunstenaars als de Zwitsers Urs Schmidt en Rudolph Hertz en de Nederlanders Jan Abbing, Armand Stock en Louis Visser werden benaderd om dit idee te visualiseren. Dagbladadvertenties bleven van groot belang ter ondersteuning van de verkoop.
"The market place for good looking and good living" de nieuwe strategie voor een onderscheidende positionering van de Bijenkorf.
Verandering op het gebied van marketing betekende ook wijzigingen in het reclamebeleid, dus in de communicatie met het publiek. Clarity of offer bijvoorbeeld betekende dat zowel de reclameboodschap als de beoogde doelgroep duidelijk diende te zijn. De vaste klanten, die destijds nog geen tien procent van de omzet uitmaakten, kwamen hernieuwd in het centrum van de aandacht als kerngroep van geregelde kopers.
Ook omdat bekend was dat een Deens warenhuis, Magasin du Nord, in die tijd al meer dan een derde van de totale omzet dankte aan een club van trouwe kopers.
Advertentie Sportief in Kleur uit 1979 van Rudolph Herz
Vaste klanten bulletin van mei 1984
Advertentie uit 1983 van de landenactie Het verbazende China