Lifestylemagazine

De speciale folder voor het personeel met uitleg van het nieuwe Bij Magazine uit 1998.

Een nieuwe slogan werd gelanceerd: De Bijenkorf zet de toon, en ook de BIJ, die nog teveel weg had van een catalogus, kreeg een opfrisbeurt, om te veranderen in een lifestyleblad met de nieuwe naam BIJ Magazine. De inhoud bestond voor dertig procent uit redactionele artikelen over thema's die de consument op dat moment interesseerden en zeventig procent productgerelateerde pagina’s, waarbij de functionaliteit van de artikelen meer nadruk kreeg. Vaste onderwerpen waren: Nieuws (een overzicht van de evenementen), Lifestyle, Producten, vaste Rubrieken en The making off... Dit prestigieuze magazine werd tien keer per jaar geseald naar het huisadres van 300.000 vaste klanten gestuurd.


De Bij werd een Lifestyle magazine in 1999. Het is opgebouwd in thema's en heette voortaan Bij Magazine.

De productrapportages bestonden uit vier onderdelen: stijlvolle foto’s uit een bepaalde productcategorie, een vaste pagina voor kids, twee pagina’s met speciale aanbiedingen voor vaste klanten en een overzicht van alle acties en evenementen.

In The making of.... werden door fotografen, modellen, tekstschrijvers, visagisten, stylisten en de artdirector de lifestyle-visie en actuele trends getoond.

Pagina's uit de speciale folder met uitleg van het nieuwe Bij Magazine voor het personeel uit 1998.

Pagina's uit de speciale folder met uitleg van het nieuwe Bij Magazine voor het personeel uit 1998.