Nieuwe vorm en stijl: Fashion Guide
De vernieuwde Fashion Guide, september 2016.
Vanaf september 2016 verandert de BIJ niet alleen van naam – voortaan gaat het eigen Bijenkorfmagazine als 'Fashion Guide' door het leven – maar ook van vorm en stijl, sterker gericht op directe verkoop.
Voor deze nieuwe opzet was vooral gekozen om meer commerciële slagkracht uit de pagina’s te halen, dus het blad nadrukkelijk in te zetten om de omzet te verhogen. De inhoud van de eerste Fashion Guide werd opgebouwd rondom geluksmomenten, momenten waarop alles lijkt te kloppen. Onder het motto de beste momenten maak je zelf” kreeg de allerlei inspirerende ideeën aangereikt. Zo werd er bijvoorbeeld een aparte uitgave voor mannen gemaakt, en een serie Fashion in the City: het modebeeld dat een grote stad kenmerkt, werd in de Fashion Guide overgenomen.
De Bij krijgt weer zijn oorsponkelijke naam met per magazine een thema aanduiding.
Op de volgende pagina's enkele voorbeeldpagina’s van de nieuwe Fashion Guide. In 2018 werden de namen van de catalogus gewijzigd in de Bijenkorf Straat Couture en de Bijenkorf Summer in the City. De Bijenkorf Straat Couture, gefotografeerd door talent Lois Cohen betekende dat het huidige straatbeeld diverser is dan ooit en de ideeën stijlvoller, zelfverzekerder, brutaler en kleurrijker zijn.
Voor Straat Couture fotografeerde Cohen personen met verschillende culturen, leeftijden en stijlen. Het is haar eerste campagne voor een groot warenhuis. Cohen: "Tegenstellingen opzoeken zoals tijdens de shoot voor de Bijenkorf maken het werk voor mij een leuke uitdaging, iets waar ik altijd naar op zoek ben.".
De vernieuwde Fashion Guide, september 2016.
De vernieuwde Fashion Guide, september 2016.
Bij voorjaar 2018.
Bij zomer 2018.