1997 Upperground op herhaling
Affiche van de promotie Upperground in september 1997. Het ontwerp is van Swip Stolk.
In september1997 kreeg de actie Underground in de Bijenkorf georganiseerd in 1969 een eigentijds vervolg, met Londen in de hoofdrol. Aanleiding was de toenemende populariteit van Engelands hoofdstad, smeltkroes van verschillende culturen, bakermat van voortdurend nieuwe trends. Voordeel was ook dat een dergelijke actie op beperktere schaal kon worden uitgevoerd en kon worden volstaan met het inrichten van een aantal shops in een afgebakende ruimte van hooguit 150 tot 300 m2 per filiaal. Nieuwe trends waren op dat moment de blote navel, schoenen met plateauzolen, Clarks schoenen voor mannen, nagellak in felle kleuren, modieuze tassen van Orla Kiely en andere modedetails. Er werd voor twee thema’s gekozen: Stijl, met exclusieve, duurdere producten, en Karakter met commerciëlere items, zoals grappige gifts, vrolijk kinderspeelgoed, hebbedingetjes, etc. Samen met andere ACI-leden werden producten van Designers Guild, Crabtree & Evelyn en Wedgewood ingekocht. De actie duurde van 12 augustus tot 7 september 1997