Het nieuwe logo
In zijn boek "Ein Pionier der Schweizer Grafik" staat op pagina180-185 de volledige Bijenkorf case uitgebeeld.
De pagina hieronde geeft de oefeningen weer voor de totstandkoming van het nieuwe logo.
Bij het negentigjarig bestaan van de Bijenkorf, in 1960, vervolmaakte Müller -Brockmann zijn eerder ontworpen halve korfje. Door dit in een zeshoek te plaatsen ontstond een sterk, evenwichtig logo. In zijn boek "Ein Pionier der Schweizer Grafik" legt Müller-Brockman uit welke tekenoefeningen hem uiteindelijk tot het nieuwe Bijenkorflogo hebben gebracht.
In maart 1960 werd ook het nieuwe verpakkingsmateriaal geïntroduceerd, dat tot op de dag van vandaag in de Bijenkorf in gebruik is. Papier, zakken en dozen in verschillende kleuren en formaten. De verpakkingen werden bedrukt met een web van witte lijnen in drie richtingen, in de basiskleuren blauw (voor de levensmiddelen), lila (voor de parfumerie) en lichtbruin voor de overige artikelen.