Slagzinnen
Voorpagina de eerste mode catalogus, 1962.
De slogans van de Bijenkorf
1930-1945 De Bijenkorf heeft 't
1946-1958 Morgen beter....
1958-1962 De Bijenkorf een stap voor
1962-1981 De Bijenkorf heeft 't
1982-1986 Bij de Bijenkorf ben je beter af
1986-1996 "Elke dag een andere Bijenkorf"
1997-2004 De Bijenkorf dynamisch, trendsettend (niet actief gebruikt)
2005-2010 Passion to serve (niet actief gebruikt)
2010-2020 Geen vaste slogan
Om zich te onderscheiden begon de Bijenkorf in 1930 pakkende slogans te introduceren, zoals in 1933 'De Bijenkorf heeft 't', in 1946 'Morgen beter….In 1960', bij het negentig jarig bestaan, werd consequent de slogan: 'De Bijenkorf een stap voor' gebruikt, in 1962 gevolgd door 'de Bijenkorf heeft ’t', een slagzin die tot 1981 in gebruik bleef.
Vanaf 1962 ging damesmode een grotere rol spelen in de Bijenkorf. In maart 1962 verscheen voor het eerst een kleine damesmodecatalogus met de naam Mode Revue, en ook in de Italië-actie van 1964 lag de nadruk op mode. De Bijenkorf maakte naam door de creatieve, moderne vormgeving, waaraan vanaf 1959 Benno Premsela in belangrijke mate heeft bijgedragen.
Pagina uit de mode catalogus, 1963.
Mode catalogus pagina, 1963.