Imagodragers onder druk
Verbijsterend pagina in Bij magazine, april 2004.
Nadat in 2006 aan Buenos Aires de laatste landenactie was gewijd, kwamen de eigen merken onder druk te staan. De Bijenkorf Huis Collectie en de andere eigen modemerken werden langzaam maar zeker minder succesvol, om plaats te maken voor andere merken. In de jaren tussen 1980 en 2008 droegen de eigen producties onder de verschillende private brands, zoals Alveare, Scenario, Greenhills, Julien Le Roy in belangrijke mate bij aan het imago van de Bijenkorf. De nieuwe strategie van het premiumship, door het voeren van maar liefst tweehonderd modemerken, maakte heroverweging van het eigen merk noodzakelijk. Ook de bekende Verbijsterend-aanbiedingen gingen een onzekere toekomst tegemoet.
De eigen merkenen en de bijzondere aanbiedingen zoals "Verbijsterend" raakten steeds meer in de verdrukking.
Verbijsterend paina in Bij magazine, april 2004.
Alveare stropdas in de Bijmagazine, april 2004.