Nieuwe acties
Affiche Beste Tijd van het Leven van Theo Stradmann, 1960.
In 1960 vond Martin Lederman dat het tijd werd voor een heel nieuwe actie en in februari presenteerde hij zijn draaiboek voor de mei-actie, onder de titel: De beste tijd van het leven.. Naar zijn mening liep de Bijenkorf met de acties: Ontmoet Italië, Ontdek Amerika en Het tweede leven uit het vorige decennium één stap voor.... maar met deze nieuwe verkoopactie zouden we twee stappen voor lopen. Waarom? Omdat de productie in de wereld nog nooit zo rijk was aan variatie, de vooruitzichten voor Nederland nog nooit zo goed waren, de Bijenkorf zich nog nooit zo jong en actief voelde en met steun van alle leveranciers nog nooit zoveel nieuwe, goede en goedkope goederen kon aanbieden.
Voor deze actie zouden de affiches door toonaangevende schilders worden ontworpen, in dit geval door Theo Stradmann. In februari startte de actie Colorama, met het uitnodigende motto: invitatie voor een kleurrijk leven. De actie begon op drie afdelingen: lingerie, stoffen en witgoed. Ook de Ohot (Ons Huis-ons thuis) deed mee met een Europastijl voor de meubelen. Alles was gebaseerd op het thema kleur. Een extra voordeel bij de stoffenpromotie was een knipverzekering voor de klant. Wie zich bij de verwerking van de aangeschafte stof verknipte, kreeg gratis nieuwe stof op voorwaarde dat het knippatroon ook bij de Bijenkorf gekocht was. Ook werden er knipcursussen gegeven in de filialen.
De periode van de jaren vijftig tot eind jaren zestig beleefde de stoffenafdeling een absoluut hoogtepunt.