Nieuwe impuls eigen merken

Beeld van de merknaam van de Scenariofolder, 2013.

Toch wilde de Bijenkorf directie de eigen merken weer een nieuwe impuls geven. Daartoe werd er met Intomart-GFK een uitgebreid klantenonderzoek verricht naar de acht belangrijkste leefstijlen in Nederland. Daaruit bleek dat van de 7,2 miljoen Nederlandse huishoudens de Bijenkorf het best vertegenwoordigd was bij de wereldburgers die vijftien procent van die huishoudens vertegenwoordigden. Dat betekende dat maar liefst 67 procent van de Bijenkorf klanten uit die lifestylegroep kwam.


In de strategie bleef de focus gericht op nieuwe merken, de webshop en de vaste klanten, maar daarnaast werd een nieuwe private label/private brand-organisatie opgezet, die in het voorjaar van 2012 met een drietal merklabels succes moest gaan boeken. Om dit project uit te voeren werden design- en productmedewerkers, product-developers en sourcer en technical designers benoemd. De eigenlabels werden: Julien Le Roy, Stillner, Mooia, Alveare en Scenario.


Het productievolume van de eigen merken was te gering voor concurerende prijzen. Reden om ermee te stoppen.

Beelden van de speciale Scenariofolder, 2013.

Beelden van de speciale Scenariofolder, 2013.