Succes van de premium experience strategie
Overzicht merkenstrategie, september 2016.
Sinds de bekendmaking van de versnelde invoering van de premium experience strategie in 2013, heeft de Bijenkorf ieder jaar de resultaten flink zien groeien. CEO Giovanni Colauto: ”Onze strategie is bewezen succesvol. Wij investeren volop in merken, service en winkelbeleving en dat wordt door veel van onze klanten gewaardeerd. In 2016 is het aantal bezoekers met twee procent gestegen. De Nederlandse consument vormt de belangrijkste klantgroep en is goed voor 90 procent van de omzet. In 2016 werd ook weer volop geïnvesteerd, onder meer in grote projecten zoals een nieuw restaurant in Den Haag, een nieuwe gevel en tweede verdieping erbij in Utrecht en de tweede fase van de parterre van Amsterdam.” Ook werd zowel in Utrecht als in Rotterdam de parterre verbouwd.
In de Bijenkorf worden nu meer dan duizend merken gevoerd, verdeeld in drie categorieën: Absolute Luxury, Asperational en Accessible
De multichannel aanpak van de Bijenkorf vormt een belangrijk onderdeel van de positieve resultaten. Aldus de CEO Giovanni Colauto.
Cover de Bijenkorf, maart 2019.
Pagina in de Bijenkorf, maart 2019.