Vernieuwingen in de Cosmetica
Bezoek van Karel Lagerfeld in 1987 voor de promotie van zijn eigen merk geuren. Naast hem Emile Crince Le Roy de divisieleider van de Cosmetica.
Instructie boekje voor mannen bij het gebruik van cosmeticaproducten, 1985.
Wat betreft innovatie liet ook de cosmeticadivisie zich niet onbetuigd. Dankzij de vindingrijke leider Emile Crince Le Roy lukte het om een aantal vooraanstaande topmerken de Bijenkorf binnen te halen. Als eerste kregen Estée Lauder en Clinique op de parterre hun eigen shop in hun eigen sfeer. Mevrouw Lauder kwam met een redelijke frequentie toezien hoe haar producten er bij stonden. Andere grote namen volgden: Chanel, Dior, Yves Saint Laurent en Aramis. Er vond een explosieve ontwikkeling plaats niet alleen in geuren maar ook in huidverzorgingsartikelen voor dames en heren. Er kwam een speciaal boekje uit “Take Care” Hierin werd aan mannen uitleg gegeven over het gebruik van geuren en verzorgingsartikelen. Gebleken was dat mannen niet wisten hoe de verschillende artikelen te gebruiken. Eveneens in november van 1985 startte de divisie met het eigen label Julien Le Roy met twee nieuwe geuren “Passionel” voor dames en “Crime Passionel” voor heren. Voor Crince le Roy was het moment aangebroken om in samenwerking met General Cosmetics een eigen label in de decoratieve cosmetica te introduceren onder de naam Silverline. Later werd daar nog een extra merk onder de naam B-Box aan toegevoegd. De cosmetica kende in die periode 150 promoties per jaar.
Ook Karl Lagerfeld kwam in het voorjaar van 1987 zijn eigen geuren introduceren