De groei naar total retail
Het nieuwe distributiecentrum in Tilburg 2019.
De Bijenkorf heeft zich altijd ingespannen om de goederenstroom efficiënt te organiseren. In de Premium Experience-strategie werden plannen ontwikkeld om de sterke groei van de e-commerce-omzet vanaf 2009 en de service aan de klant op first class niveau te brengen. De geautomatiseerde goederenstroom via het VIRGO systeem (Voorraad Inzicht Resulteert in Grotere Opbrengst) systeem was daarbij cruciaal.

In de Premium Experience-strategie werden plannen ontwikkeld om de sterke groei van de e-commerce-omzet vanaf 2009 en de service aan de klant op first class niveau te brengen.
In 2004 werd hiervan een grafische versie geïntroduceerd, waardoor de rapporten leesbaarder werden en gemakkelijker eigen rapportvormen konden worden gemaakt. En onder de naam Re-platform-project werd in 2012 een complete systeemvernieuwing in de Bijenkorf doorgevoerd. En met Oracle Apex werd in 2017 opnieuw een geavanceerde ontwikkelingsstandaard ingevoerd, waarmee de cyclus om web-gebaseerde toepassingen te introduceren aanzienlijk werd verkort.
Hiermee is een systeem, dat in 1992 werd geïntroduceerd na 2017 naar de modernste standaard gebracht en doorgegroeid naar een hoog, hedendaags niveau.

Multichannel flow van de Bijenkorf.

De magazijn opslag in Tilburg.