Expansie naar het buitenland
Modepagina uit de jubileum Bij van 03 maart 2020.
Het succes van de online verkopen in Nederland maakte de weg vrij om nieuwe markten te betreden zonder investering in een nieuwe vestiging. Al snel na het operationeel worden van de nieuwe strategie besloot de directie om in september 2014 een reclamecampagne te starten voor de online verkopen in het Vlaamse deel van België. Levering aan huis of kantoor door Bpost kost 4,95 euro, afhalen bij een Kiala-punt 3,95 euro. Het bleek een juiste stap op weg naar verdere groei van de omzet via online aankopen.

Al snel na het operationeel worden van de nieuwe strategie besloot de directie om in september 2014 een reclamecampagne te starten voor de online verkopen in het Vlaamse deel van België.
In september 2019 werd een Duitse webshop geopend, met een breed assortiment op het gebied van mode, cosmetica, accessoires, reizen en wonen. "De webshop van de Bijenkorf onderscheidt zich niet alleen door het uitgebreide merkenaanbod, maar ook door gebruiksvriendelijkheid. Dit is een logische stap na de succesvolle online uitrol in België." Aldus de CEO van de Bijenkorf.
Een jaar later werd de volgende stap gezet en konden vanaf september ook inwoners van Wallonië, Frankrijk en Oostenrijk hun aankopen doen via de websites van de Bijenkorf in de verschillende talen. Voor de internationale markt wordt DHL de expediteur. Daarbij onderscheidt De Bijenkorf zich door zijn snelle service: zelfs dure merkartikelen worden in alle markten binnen twee dagen bij de klant afgeleverd.
In het jubileum jaar 2020 terugblikkend naar de introductie van de Premium Experience strategie kon worden vastgesteld dat deze het gewenste succes bleek te hebben en dus een juiste keuze is geweest.