Het bereiken van first class service
Ontwikkeling richting actieve top service in 2015.
In 2009 werd de eerste stap gezet richting first clas service, met als kernpunten: verbetering van het klantencontact door meer aandacht voor advies en goede productinformatie. Bij het betalen aan de kassa moest de verkoopster speciale verpakking en andere kleine services aanbieden. Meer aandacht ook voor tijdige aanvulling van de voorraad in de winkel. Maar dat was nog niet genoeg binnen de Premium Experience-strategie. De klantvriendelijkheid moest omhoog en de klantgerichtheid naar de members moest verbeteren. Ook werd een begin gemaakt met Personal Shopping. Daartoe werden in de winkel speciale ruimtes gecreëerd om persoonlijk contact met de members te optimaliseren.

De klantvriendelijkheid moest omhoog en de klantgerichtheid naar de members moest verbeteren. Ook werd een begin gemaakt met Personal Shopping.
En, niet onbelangrijk! moest internet bewust geïntegreerd worden in het totale verkoopproces. Er werd op dat moment nog steeds gesproken over multi-channel, een semantische misvatting, want de toekomst is aan een hybride concept, een volledige integratie van internet, koopgedrag en fysieke locaties, zoals Selfridges en John Lewis die al kenden.
De website van de Bijenkorf ging bij het persoonlijke stijladvies een steeds belangrijkere rol vervullen. Er kwam een online bestelservice vanuit de winkel en men kon advies krijgen via een video-call-verbinding.
Bovendien werd de klant een Privileged membership aangeboden om de band met de Bijenkorf te verstevigen en voor tal van evenementen zou de geïnteresseerde klant persoonlijk worden uitgenodigd. En door het gebruik van Artificial Intelligence kon de privileged member met persoonlijke informatie benaderd worden: over bijvoorbeeld feestelijke kleding, passende sieraden, bepaalde modetrends, etc. Op deze manier bereikt de Bijenkorf de beoogde servicedoelen, zoals grotere tevredenheid van zowel de klant als de medewerker, toename van productiviteit en meer omzet per medewerker.

Ontvangstruimte voor personal coach advies in 2018.

De dames van de online personal styling service in 2018.