Gevolgen van de Premium Experience-strategie
De filialen Enschede, Arnhem, Groningen, Breda en s'Hertogenbosch.
De introductie in 2013 van de Premium Experience-strategie had onontkoombare consequenties voor de filialen die niet konden voldoen aan de volgende voorwaarden: een iconische uitstraling, het juiste verzorgingsgebied, voldoende schaalgrootte. Dat betekende dat afscheid moest worden genomen van de winkels in Enschede en Arnhem en de drie modewinkels in Breda, 's-Hertogenbosch en Groningen. Naast deBijenkorf.nl ging de Bijenkorf verder met zeven flagshipstores, die met toegevoegde topmerken, verbeterde winkelbeleving en service op internationaal topniveau werden gebracht; ook werden de applicaties van smartphones, tablets en sociale media uitgebreid.

Er moest afscheid worden genomen van de winkels in Enschede en Arnhem en de drie modewinkels in Breda, Den Bosch en Groningen.
Ondanks de sluiting van vijf filialen, daalden de resultaten in 2014 met slechts 39% naar 7,9 miljoen euro. In 2015 begon de nieuwe strategie al volop vruchten af te werpen met een omzetgroei van 7,4%. De financiƫle resultaten van de Bijenkorf schoten vanaf dat moment verder omhoog. Tevens is besloten een online winkel in Belgiƫ te openen. In 2016 groeide de omzet met 4%, met een operationele winststijging van zelfs 39%.