Project Service First
Damesmode etage in Amsterdam in voorjaar 2020.
Het sterk verbeteren van de service zou de Bijenkorf een unieke kans bieden een onderscheidende positie in Nederland te bereiken.
Service First betekent het creëren van extra openingsuren, slimmer en efficiënter werken, nog meer rekening houden me de wensen van de individuele klant, en achteraf vragen of zij/hij tevreden was met het contact met de medewerker van de Bijenkorf.

Om de winkelbeleving te intensiveren was het noodzakelijk alle etages van de zeven topstores opnieuw in te richten..
Om de winkelbeleving te intensiveren was het noodzakelijk alle etages van de zeven topstores opnieuw in te richten. Daarbij zouden de originele, unieke architectonische elementen een essentiële plaats krijgen, onder meer door het daglicht terug te brengen in de winkel, de oorspronkelijke materialen te hergebruiken en de etalages weer tot prominente trekpleisters te maken. Om de bezoektijd te verlengen zouden ook nieuwe, unieke bar-. -café en restaurantconcepten essentieel zijn. Kortom de hele winkel moest een sfeer van comfort, luxe en verrassing uitstralen. En met een nieuwe, creatieve aanpak zou ook de gevelverlichting van het gebouw daaraan kunnen bijdragen.
Bovendien zou een compleet vernieuwde webshop niet alleen de winkelbeleving voor de Nederlandse klant verbeteren, maar ook expansie van de Bijenkorf naar andere Europese landen, zoals België, Frankrijk en Duitsland mogelijk maken..