Visie op de winkels
Winkelbeeld oktober 2020 in filiaal Eindhoven.
De flagship stores in de zeven steden, waarvoor een investeringsbegroting beschikbaar kwam van € 200 miljoen, moesten door belangrijke architectonische ingrepen een uitstraling krijgen die de beleving voor de klant sterk zou verhogen. De interieurvernieuwing werd opgebouwd via klantgerichte werelden, waarin de drie merkcategorieën Midden, Premium, Luxe duidelijk tot hun recht komen. Restaurants zijn daarbij essentieel en dus moest er variëteit aan eetgelegenheden komen, waarvan de Meesterbanketbakker een geïntegreerd onderdeel zou uitmaken.
De Bijenkorf in Amsterdam, met zijn 21790 m2 aan verkoopvloer, werd de voorbeeldwinkel en onderging daartoe dan ook een volledige renovatie. De parterre bleef het domein van de luxe cosmeticawereld, uitgebreid tot 1040 m2, met tal van nieuwe topmerken en aparte behandelkamers. Daarnaast werd er op 1300 m2 een luxury street gerealiseerd, met topmerken als Gucci, Louis Vuitton, Prada, Chanel, Burberry, Hermès en Dior, in hun eigen ontworpen entourage. Tussen deze twee werelden, op 650 m2, de modeaccessoires, waarin een royaal assortiment aan tassen-merken de boventoon voeren. Topmerken ook in de horloges, zoals Cartier en Tiffany, geflankeerd door een fraaie presentatie aan zonnebrillen, eveneens van topmerken.

De interieurvernieuwing werd opgebouwd via klantgerichte werelden, waarin de drie merkcategorieën Midden, Premium, Luxe duidelijk tot hun recht komen.
Op de eerste etage kreeg de afdeling herenmode en - schoenen een nieuwe inrichting, met aan de Damzijde verschillende merken met elk hun eigen interieur. Met de Isaacs Bar werd een bijzondere horecagelegenheid aan de afdeling toegevoegd, met daarnaast een concept area, waar alle premium-merken zijn ondergebracht. Hier worden concepten en collecties van designermerken uitgeprobeerd. Ook kan de winkelende heer er terecht in een Personal Shopping Lounge. Een schoenen afdeling van 500 m2 completeert deze luxueuze herenmodewereld.
Met een oppervlakte van 4176 m2 werd de damesafdeling op de tweede etage de grootste van Nederland. Ook hier worden de luxemerken aan de Damzijde gepresenteerd in een chique concept area. Om de klant zoveel mogelijk stijl- en garderobe-ideeën aan de hand te doen, worden alle merken gecombineerd. De damesschoenenafdeling, meer dan 1400 m2 groot, kreeg een nieuwe plek op de derde etage, evenals de lingerie- en badmode, met een oppervlak van 1165 m2, waardoor tal van lingeriemerken compleet kunnen worden getoond.
De vierde verdieping, 3374 m2 groot, huisvest in totaal vier werelden: Kindermode met een ruim assortiment kleding en schoenen, waaronder ook een aantal premium designermerken.
Wonen met bijna 1000 m2 aan keuken- en woonaccessoires, waarvan bed- en badtextiel, tafelbenodigdheden en keukengerei de hoofdmoot vormen.
Home office, met boeken en gifts, en aan het einde van het jaar de kerstafdeling.
Een reisafdeling van 500 m2, waar koffers, reistassen en reisaccessoires te vinden zijn. De Meesterbanketbakker is sinds 2018 verplaatst naar de vijfde etage.
Op deze vijfde etage bevindt zich ook restaurant The Kitchen, met een vloeroppervlak van 1300 m2, zitplaatsen in verschillende stijlen en een ruime keuze uit verschillende culinaire werelden.
Op verschillende etages werd ook ruimte gecreëerd voor pop-ups, die de mogelijkheid bieden nieuwe merken of tijdelijke innovatieve concepten te tonen. Ook via presentatietafels kunnen kleur- en stijlcombinaties de klant inspireren, terwijl bij alle hoofdgangpaden kledingdisplays middels alle belangrijke stijlkenmerken van het seizoen laten zien.
Ook de andere filialen vernieuwd
Na het bewezen succes van de grote renovatie van de Bijenkorf Amsterdam werden ook de andere filialen per etage aangepakt.
In 2017 was Rotterdam als eerste aan de beurt. In de loop van drie opeenvolgende jaren werd het interieur ingrijpen verbouwd. Te beginnen met de cosmetica-afdeling op de parterre, een jaar later gevolgd door de diverse accessoires afdelingen, de hernieuwde Meesterbanketbakker en het Coolsingelcafé. Vanaf april kreeg de damesmode op de eerste etage een vernieuwd aanzien, en per 1 november opende Louis Vuitton zijn pop-up store; waarmee een begin werd gemaakt met de uitrol van luxemerken in dit filiaal. Inmiddels heeft Louis Vuitton een permanente shop evenals de de merken Gucci, Balenciaga en Saint Laurent.
In 2019 volgde de tweede fase van de damesmode en werd in de kelder de afdeling herenmode volledig vernieuwd. De bouwperiode werd afgesloten met de cosmetische renovatie van La Ruche, dat herdoopt werd in Kitchen.
In Eindhoven waren de vernieuwingen al in 2016 begonnen. Tot en met 2019 werden achtereenvolgens de afdelingen Herenschoenen, Sport, Herenmode formeel en contemporary/young designer, Heren denim Trend, Piazza Café, Meesterbanketbakker en Cosmetica grondig hernieuwd.
Aankondiging opening Isaacs bar in oktober 2018.


Herenmode in Amsterdam voorjaar 2020.