Het keerpunt
Voorpagina Inspiration, november 2013.
Onder het motto Extreme luxe werd in 2001 een begin gemaakt met het premiumship van de Bijenkorf als luxe warenhuis. Dat betekende ook een keerpunt in de manier waarop het familiefeest werd gevierd: dure partymode en steeds kostbaardere geschenken werden de trend. De luxe uitstraling werd zichtbaarder en zichtbaarder. Voor het eerst werd ook het woord inspiratie gebruikt in de communicatie en veel aandacht besteed aan de decoratie-artikelen die, in verschillende kleurstellingen uitgebracht, de klanten op goede ideeën voor in huis moesten brengen. Luxe lingerie was ook nu weer goed vertegenwoordigd, evenals de geuren en modeaccessoires. De vaste klanten kregen een bijzondere status en werden beschouwd als de belangrijkste gasten.
Onder het motto Extreme luxe werd in 2001 een begin gemaakt met het premiumship van de Bijenkorf als luxe warenhuis.
Vanaf 2010, met de naamsverandering van Bij magazine naar Inspiration, bepaalden glitter en glamour de feestelijke sfeer in de winkel, de etalages en het eigen magazine Inspiration, dat in 2013 gewijd was aan het thema' While you were sleeping'. Zowel de klanten als het toenemende aantal toeristen dat de Bijenkorf bezocht, bleken het winkelbeeld te waarderen.
De communicatie kreeg in deze periode nog een nieuwe dimensie in de vorm van de Bijenkorfsite, filmpjes op YouTube, social media en de speciale member mailings (Vaste Klanten waren inmiddels tot members gedoopt).
Pagina uit Inspiration van november 2013.
Pagina uit Inspiration van november 2013.
Pagina uit Inspiration van november 2013