Op weg naar een nieuw millennium
Speeltijd het thema voor de kinderen in Bij Magazine, november 1999.
In de jaren tachtig en negentig stond de Bijenkorf tijdens de Feestelijke Finale nog in het teken van een mix van cadeaus, al was het aanbod – speelgoed, boeken, DVD’s en aanbiedingen – wat sterker gerelateerd aan Sinterklaas. Wel was de kerstafdeling na 5 december veel uitgebreider dan in de jaren zeventig, en de winkelaankleding duidelijker afgestemd op het kerstfeest. In de Bij werd nog een tiental pagina’s met aanbiedingen opgenomen en waren de Verbijsterend-voordelen nog ruim vertegenwoordigd. Luxere cadeaus als geuren en modeaccessoires speelden in het aanbod nog niet zo'n prominente rol, al kregen wel nieuwe cosmeticamerken de nodige aandacht.
Vanaf 1999 in Bij magazine steeds meer aandach voor party time voor de feestdagen
Vanaf 1999 werd in de BIJ, onder het thema Speeltijd, een royaal assortiment speelgoed gepromoot, waarin de beestenboel, dierenvriendjes, de ontdekkingsreis en meisjeswereld opvallend veel aandacht kregen. Ook richtte de Bij de schijnwerpers uitgebreid op de feestkleding en cadeauartikelen voor de feestmaand, zoals modeaccessoires, keukengerei, boeken, dvd’s en spellen voor volwassenen. En veel aandacht was er uiteraard voor de partykleding ter gelegenheid van het millenniumfeest, met een hoofdrol voor de Chill Out-afdeling.
Speciaal inlegboekje voor kindercadeaus in Bij magazine van november 2000.
Pagina in Bij magazine van november 1999.
Pagina in Bij magazine van november 1999.