Zes pijlers
Duizend cadeaus, november 1989.
Na 1979 werd gewerkt aan een zeer commercieel concept, dat steunde op zes peilers. Allereerst de cadeau-ideeën, met speciale aandacht voor de kinderen. Door de jaren heen zijn de cadeaus voor de kinderen ingrijpend veranderd: vriendelijke Disney figuren, pluche beesten en allerlei soorten poppen maakten plaats voor de meest geavanceerde elektronische apparaten. Ten tweede de feestkleding voor het hele gezin, waar speciaal voor de jeugd noch chill-out of partykleding aan werd toegevoegd. Daar hoorde natuurlijk ook een uitgebreid assortiment mode-accessoires bij, met extra aandacht voor horloges en colliers. De dames konden kiezen uit een royaal assortiment lingerie, onder de verleidelijke titel Grand gala de la lingerie, dat in 1993 werd gelanceerd.
Zes pijlers voor het Feestdagen concept vanaf 1989.
Voor de feestelijke tafel werden er allerlei trendy ideeën uitgewerkt, vaak aangedragen door Nederlandse kunstenaars in samenwerking met bekende buitenlandse serviesmerken. Ook het keukengerei maakte deel uit van het opvallende kerstassortiment. Ten vierde de Meesterbanketbakker die de meest exclusieve lekkernijen creëerde.
Ten vijfde waren er natuurlijk de geuren en verschillende cosmeticaprodcuten die in de feestmaand december veel aandacht trokken. En de zesde en laatste peiler was het uitgebreide assortiment kerstdecoratie van een ongeëvenaarde variëteit. Voor de kinderen was er ook nog de Kerstman, die groetend de ronde deed in de winkel of troonde op zijn zetel bij de speelgoedafdeling. De sfeer in de winkel werd in hoge mate bepaald door de reuze kerstboom die ieder jaar door zijn uitbundige versiering de belangrijkste trends in kerstdecoratie vertegenwoordigde.
Cover Bij magazine, december 2004.
Pagina Bij magazine december 2004.