Ontwikkelingen op de speelgoedafdeling
Bij journaal, september 1988.
In het personeelsblad BijenKorf van september 1986 werd voor het eerst weer uitvoerig stil gestaan bij de ontwikkelingen op speelgoedgebied. Tijdens de invoering van de Strategische Heroriëntatieplannen in 1981 en 1982 had die afdeling, ondanks een teleurstellende resultaatbijdrage, toch weer een goede plaats verworven binnen de divisie Vrije Tijd. Speelgoed werd in de Amsterdamse korf gehuisvest op zo'n 356 m2 op de tweede etage, tussen de tuinafdeling en het servicecentrum. Een gunstige bijkomstigheid was dat de afdeling tijdens de Sinterklaasperiode vergroot kon worden, omdat de tuinafdeling dan plaats maakte voor de glitter en glans van kerst.
In 1988 doet Bob de Beer zijn intrede in de Bijenkorf en in 1986 de autosalon.
De inkoper was het hele jaar bezig met de voorbereidingen voor de grote verkoop in Sinterklaastijd. Maar om maximaal te kunnen scoren en de kinderen met hun ouders naar de Bijenkorf te lokken, werden er door hem en zijn divisieleider Emile Crince Le Roy ook andere projecten in het leven geroepen, zoals de beroemde Legoshows in augustus en de Autosalons, met een schat aan miniatuurautootjes.
In diezelfde tijd werd ook het idee voor Bob de Beer en zijn Sabine geboren. Al deze ideeën en evenementen moesten gezinnen al vroeg enthousiasmeren voor het grote festijn in december.
Vaste klanten mailing, augustus 1988.
Voorpagina Bij journaal van november 1989.